google.com, pub-5167539840471953, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Did Dominion’s Lawsuit Force Fox News to Settle and Fire Tucker Carlson?

Dominion Voting Systems, the voting technology business that was at the center of multiple election fraud-related problems, has resolved its defamation case against Fox News. The complaint was brought against Fox News for spreading false information about the company.

Dominion filed the action as a response to what it perceives to be false charges made by the media giant over the role of the company’s technology in the next election in 2020. As part of the terms of the settlement, Fox News has agreed to pay Dominion an amount of money that will not be disclosed.

It has been reported that the Chief Executive Officer of Dominion, John Poulos, has been gloating about the fact that Tucker Carlson was dismissed as a direct result of the settlement that was reached with Fox News. Dominion, on the other hand, has said unequivocally that they did not demand that Tucker Carlson be let go as a condition of the settlement.

Although the trial was still in its preliminary stages, it resulted in multiple important admissions from Dominion, one of which was that the company warned election officials of major security issues in the lead-up to the presidential election in 2020. By reaching a settlement, the parties were able to avoid what the vast majority of industry experts agreed would have been a devastating and publicized trial for Fox News.

Dominion’s attorneys discovered text conversations as part of the discovery process of the case. In these messages, Fox anchors and journalists seemed to admit that the fraud charges were neither accurate nor farfetched, but despite this, they gave the claims broadcast regardless. Dominion is keeping its fingers crossed that one day, all of the text messages, including the ones from Tucker Carlson, will be made available to the general public.

Dominion’s Chief Executive Officer and a lawyer who was engaged in the lawsuit have declared, in their first interview since the settlement, that they want the complete record to become unredacted. A high-profile trial for Fox News has been avoided as a result of the deal to discontinue the matter. During such a trial, the company’s owner, Rupert Murdoch, would have been obliged to testify in front of an audience.

The lengthy legal dispute that Dominion and Fox News have been engaged in for more than two years has finally been resolved thanks to the settlement that the two parties reached. In spite of the fact that the details of the settlement are being kept confidential, it is abundantly evident that both parties are happy to have been able to escape a potentially humiliating trial. It is still unknown whether or not the private text messages that were obtained during the discovery phase of the litigation will ever be made available to the general public.

Free Speech and Alternative Media are under attack by the Deep State. Real News Cast needs reader support to survive and thrive. 

Please do not give your hard-earned money to sites or channels that copy/paste our intellectual property. We spend countless hours vetting, researching, and writing. Thank you. Every dollar helps. Contributions help keep the site active and help support the author (and his medical bills)

Contribute to Real News Cast via  GoGetFunding

 

 

 

Scroll to Top